21 Şubat 2022 Pazartesi

Medea

Cumartesi Akün Sahnesi'nde izledim.. Ankara'ya turneye gelen bölge tiyatrolarından İzmir Devlet Tiyatrosu'nun oyunu.. bir haftalık turnede en az sekiz turne oyunu var.. Bunların matine günü sadece cumartesi.. Dolayısıyla tek bir oyun seçme hakkım oluyor.. Pazar günü matineye turne oyunu koymamışlar.. Dolayısıyla benim kısmetime Medea düştü.. Yani onu seçtim.. Pişman da olmadım.. Merak ettiğim tek şey oyun süresi ile ilgili bilgi yoktu internetteki açıklamalarda.. Salona girerken sordum.. 85 dakika,tek perde imiş.. Vaay!.. Sonra o 85 dakika uçtu gitti.. Bir baktım,sanatçılar selama durmuşlar.. Alkışladık tabiî.. Hem de yürekten..
Antik bir oyun olan Medea'nın Euripides tarafından yazılanını izledik.. Metin Balay çevirmiş,Adonis Filipi yönetmiş.. Müzikler de yönetmenin işi.. Beğendim.. Etkileyiciydi..
Kostümlerde biraz günümüz esintileri düşünmüşler.. Koronun kostümüyle uyumsuz olmuş.. Ama bunların pek de önemi yok.. Melike Aslı Kılan'ın hayat verdiği Medea'ya söyletilen (432+2022=)2454 yıllık dizeler önemli olan.. Yazarın anlatım gücü.. Medea'nın kocası İason rolünde Özkan Gezgin de iyiydi.. Bir de koro.. Sekiz kişilik koro da çok etkileyiciydi.. Diğerleri biraz gölgede kalmışlardı..
Konuyu herkes biliyor ya,kısaca özetlersek;Gürcü prenses Medea,ülkesini ve ailesini terk ederek İason'un ülkesine gider.. Yabancı bir ülkede,yabancı bir gelin olmanın zorluklarına kocasına ve iki oğluna duyduğu sonsuz sevgiyle dayanırken,kocası onu boşayıp bir Yunan prensesle evlenmeye karar verir.. Medea kovulur..
O da intikam meleği kesilir.. Kendisini yüzüstü bırakıp güç ve zenginlik peşinde koşan kocasına sevdiklerini yitirmenin acısını tattırır.. Kocasının yeni karısını,o kadının kral babasını ve İason'la ikisinin iki oğlunu öldürür.. Kendisi de kovulduğu memleketi terk eder..
Soluk almadan izledik..
Melike Aslı Hanım ve koronun diyaloglarını.. Euripides'in 2454 yıl öteden bize ulaşan yaratıcılığını..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder