11 Haziran 2023 Pazar

Hulki Bey Ve Arkadaşları

Yiğit Okur okumaya devam.. Dün gece uykum kaçınca Piyano'ya başladım,yarıladım.. Hafta sonunda da Hulki Bey ve Arkadaşları'nı bitirdim.. İkinci kez.. Yazarın da okuduğu Galatasaray Lisesi öğrencisi olan dört kafadarın yıllara yayılan arkadaşlıkları 6-7 Eylül Olayları'nı da içeren bir örgüde anlatılmış.. Benim ikinci kez okuma nedenim aslında İstiklal Savaşı'nın sonundaki Büyük Taarruz'da,Tınaztepe'de şehit olan "Darülfünun mezunu Muktim Bey"in cephe arkadaşı Abdurrahman Bey'e son sözleriyle birlikte armağan ettiği saatin öyküsünü okumaktı.. Bu konudan Deniztaşları'nda da söz ediliyordu çünkü.. Yazarın bazı konuları izleyen romanlarda da yazmak eğilimi/geleneği/isteği/alışkanlığı nedeniyle sayfaları birbirine bağlamak gerekebiliyor bazen.. Ama o kadar akıcı bir dili var ki,hiç aldırmadan, tekrar okumaya üşenmiyorsunuz.. Bunu birkaç yazar için daha tekrar edebilirim.. Mesela Ayfer Tunç,Yakup Kadri,Kemal Tahir ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder