23 Haziran 2023 Cuma

Ihlamurlar ve Orhan Kemal

Sonunda ıhlamurlar da çiçek açtı.. Yağışlı ve serin hava uzun sürünce çiçek açmakta geç kaldılar bu sene.. Ama ne gam.. O başdöndürücü kokularıyla sahneye çıktılar sonunda.. Bugün epeyce bir ıhlamur topladım.. Kütüphanedeki masaların üzerine serdim.. Kurusunlar bakalım.. Sabah erken kalkıp mezarlık ziyaretini ve sabah yürüyüşünü bitirip günlük işleri de halledince Orhan Kemal'li buluşuyoruz.. Sokaklardan Bir Kız'ı bitirdim..
Vukuat Var'a başladım.. Çok fazla diyalog ve biraz uzatılmış anlatım havası zaman zaman okuyuşu olumsuz etkilese de Orhan Kemal külliyatını bitireyim bu yaz.. Sokaklardan Bir Kız sinemaya uyarlanmıştı ..
Hülya Koçyiğit'in başrolünde olduğu .. Filmdeki konu nasıl işlenmiş bilmiyorum;romanda barda çalışan ve hoppa bir kadın olan annesi yüzünden babası katil olan Nuran'ın önce amcasının sonra annesinin evinde yaşadığı çileli çocukluk ve gençlik yıllarından sonra tanıdığı, gemilerde makinist olarak çalışan,kendisi gibi bir çocukluk yaşamış olan Cevdet'le evlenip ikisinin de özlediği masum ve temiz yuva kurma özlemi anlatılıyor .. Bol diyalog ve yazarın kendisini kaptırıp uzattığı paragraflarla birlikte..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder