22 Eylül 2023 Cuma

Tembel Gezginin Kapadokya Günlüğü-1 Tuz Gölü

Yerel seçimler yaklaştı.. Belediye başkanları da etkinlikleri patlattı,kesenin ağzını açtı.. Festivaller,yöre insanını gezilere götürmeler ve henüz duymadığım kimbilir daha neler neler.. Bizim yerelimizin başı kel değil,yeniden seçilmek,3.dönemde de şehrin yöneticisi olmak isteğini basına deklare etti kısa bir süre önce.. Sakarya Savaşı'nın zaferle bitişini bu yıl tam on gün süren ve genellikle konsere yaslanan dopdolu bir programla kutladı.. Şimdi de çok uzun zamandır yapılmayan kültür gezilerini başlattı.. Bursa,Konya ve Kapadokya gezilerinden birini tercih eden 5000 şehir sakini hanımı 21 Eylül-31 Ekim tarihleri arasında gezdiriyor.. Bir tur şirketi ile anlaşılmış,arabalar giydirilmiş,gezi rotaları,gidilen yörelerin yerel rehberleri belirlenmiş,sabah kahvaltısı ve öğle yemeği ayrıca ikramlarla gezi tamamen ücretsiz;kısacası kesenin ağzı iyice açılmış.. Aslında milletin parasıyla yine millet gezdiriliyor olmuş.. Ben de o milletin bir ferdi olarak dün başlayan ilk turdaydım.. Tercihim Kapadokya oldu.. Daha önce gitmiştim.. Yıllar önce.. Bol bol kiliseleri gezdiğimizi bir de İhlara Vadisine indiğimizi hatırlıyorum o zamandan.. Bir de annemi.. O da katılmıştı.. Bu seferki daha derli toplu,daha paket turdu.. TUZ GÖLÜ,ÜÇ GÜZELLER,GÜVERCİNLİK VADİSİ,AŞIKLAR TEPESİ,ÜRGÜP,PERİ BACALARI,UÇHİSAR,GÖREME Sabah 05.00'te buluşma yerinde toplanacağımız bildirilmişti.. Aynı anda Konya ve Bursa yolcuları da yola çıkacaklardı.. Onların otobüsü hemen geldi,yolcuları yerleşti.. Bizi götürecek olan otobüsü bir saat boyunca bekledik.. Sonunda geldi,hemen yerleşildi,üç otobüs birlikte farklı yönlere doğru yola çıktık.. Yani ben öyle sanıyordum.. Kahvaltı sırasında Konya yolcuları ile aynı mekanda biraraya gelince şaşırdım.. Sonra onlarla yolumuz ayrıldı elbette.. Neyse gezi ayrıntılarına geçeyim.. İlk durak Tuz Gölü oldu..
Daha önceden okumuştum.. Göl bu mevsimde neredeyse kuruyor.. Tuzlaya dönüyor.. Nitekim öyleydi.. Bizim götürüldüğümüz yerde küçük bir su birikintisi kalmıştı..
Gruptakiler biraz üzüldüler ama mevsimi değiştiremeyiz..
Fotoğraftaki pembeye dönüşü ise duymamışlardı,söyledim.. Kısmet,belki birgün dünya gözüyle biz de görürüz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder