13 Eylül 2023 Çarşamba

Tembel Okuyucunun Dönüşü-2

Yaz tatili boyunca okul kütüphanesine aldığım yeni kitapları da bir hevesle okudum.. Hepsi de günümüz yazarları olunca merak da var elbette.. Bazıları için biraz daha pişmeleri gerektiğini düşündüğümü belirtmeliyim.. Edebiyat ırmağı ,her zamanki gibi çağıl çağıl akıyor;ama bu akışın içinde pek de besleyici olmayan akıntılar mevcut.. Eh,ne yapalım,iyilerini bulana kadar okumaya devam ederiz biz de..
Metin Arditi'nin Babam Omuzlarımda'sını izlediğim bir blogda görüp not etmiştim.. Kütüphane için aldım,hiç de pişman olmadım.. Kalemi kuvvetli bir yazar.. Babası ile olan çekişmesini de bazen insanın içini burkan yaşananları etkileyici biçimde anlatıyor.. 76 sayfalık kitapta daha ne olsun..
Recep Kayalı'yı radyoda kültür sanat programında dinlemiş,adını not etmiştim.. Kitabı Bilinen Tüm Zamanlar'ı bu nedenle listeye dahil ettim.. Kitaba adını veren Bilinen Tüm Zamanlar hikayesi güzel.. Ancak diğerleri için aynı şeyi söyleyemem.. Tuhaf,yerini bulamamış,basit kalmış anlatımlar fazlaca.. Sıkı bir editör makası gerekiyormuş bence..
Nermin Yıldırım'ın Bavula Sığmayan'ı da yine bir blog önerisi.. Fena değildi.. Kadın duyarlılığının,kadınların gündelik hayatın akışı içinde anneleri,kocaları,çocukları,çevreleri ile ilişkilerini yine kadınların ağzından,zihninden çok da akıcı cümlelerle kaleme döküyon yazar.. Ama ben olsam kitaba bu hikayenin adını vermezdim.. Gerçi hangisini verirdim,şimdi hatırlayamıyorum ama kitaba adını veren hikayenin o kadar da güçlü olmadığını hatırlıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder