13 Eylül 2023 Çarşamba

Tembel Okuyucunun Dönüşü-1

Yanlış anlaşılmasın.. Okumada tembellik değil.. Okuduklarımı yazmakta tembellik ettim.. Yazmak için okula gelmem gerekiyordu.. Cehennem sıcaklarında okula gelmektense okumaya devam ettim ama yazmayı okulun açılışına erteledim.. Öyle olunca da üç aylık bir yazı boşluğu oluştu.. Ama okudum.. Hem de hiç abartmış olmadan binlerce sayfa okudum,diyebilirim.. Orhan Kemal külliyatından dört kitabı daha aradan çıkardım öncelikle..
Hanımın Çiftliği,Vukuat Var'dan sonra serinin üçüncü kitabı olarak kaleme aldığı Kaçak'ı okudum.. Çiftlik sahibi Muzaffer Bey'i öldürüp genç karısı Güllü'yü de son anda bağışlayıp öldürmeyen Habip'in öyküsü var burada.. Bir de kocasının küçük çocuğuyla terk edip gittiği Hacer'in öyküsü.. Köyde kadın başına ayakta durmaya çabalayan bir kadın.. Bu romanın da Yeşilçam uyarlaması yapılmıştı.. Hatta birden fazla.. Üç Tekerlekli Bisiklet adıyla hatta.. Çünkü Hacer'in oğlunun en çok istediği şey babasının ona üç tekerlekli bisiklet almasıydı..
Orhan Kemal'in kendi biyografisini kaleme aldığı kitaplardan biri olan Baba Evi de yeniden okuduklarımdan biriydi.. Ailece sürgün yaşadıkları Beyrut günlerini ve çocukluğunun hatırladığı ilk günlerini anlatıyor.. Pek anlaşamadığı babasını ve ailesini.. Politikanın koca bir ailenin yaşamını nasıl darmadağın ettiğini..
Orhan Kemal'in ailesinden önce döndüğü Adana'da ilk gençliğinde eğitimini sürdürmeye çalıştığı, sonra da hayatını kazanma zorlukları yaşadığı dönemde tanıştığı fabrika işçisi Cemile ve onunla evlenme macerasını anlattığı romanı Cemile de yine kendi yaşamından izler taşıyan kısa bir roman..
Bu yaz Orhan Kemal'den okuduğum son roman Devlet Kuşu.. Orhan Kemal'in evini ve işini İstanbul'a taşıdığı dönemde tanık olduğu konuları işlediği romanlardan.. Taşı toprağı altın İstanbul'a kıyısından ilişenlerin oturduğu kenar mahallelerde yaşayanların romanı ve dramı anlatılıyor burada da..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder