21 Şubat 2024 Çarşamba

Her Telden Okumaya Devam

Sömestre tatili öncesi okuduklarıma Halide Edip'in Sinekli Bakkal'ı da dahildi.. Ama başlanmış bir roman olarak.. İkinci dönemde roman türüne örnek olarak ders kitabında bu esere yer verildiği için tekrar okuyayım diye elime aldım.. Tatil süresince ilk okuduğum o yani Sinekli Bakkal oldu.. İyi ki de okumuşum.. Yıllar önceki okuyuşumda Halide Hanım'ın anlatımını çok küçümsemiştim.. Bu sefer daha saygı duyarak okudum.. Haksızlık etmişim önceki okumamda.. Yoğun,etkileyici, bazen biraz takıntılı ama sürükleyici anlatımı olduğu kesin.. Elime aldığım ikinci kitap,müteveffa,
medya fenomeni Anthony Bourdaine'in Mutfak Sırları oldu.. Geçen yıl da okumuştum.. Pırıltılı bir dünyanın arkasında yaşananlara bir kez daha göz attım..
Üçüncü okuduğum Selim İleri'nin Oburcuğun Edebiyat Kitabı oldu.. Hem eğlendim hem okudum.. Yazarın incelikli dilini bildiğim için su gibi aktı,gitti..
Yanımda Yakup Kadri'nin bir kez daha okuyayım,diye niyetlendiğim Panorama'sı vardı.. Tatil sonunda ona başladım..
Arada, Hep O Şarkı'yı da okudum.. Kapaktaki, bıyık altından gülümseyen fotoğrafına bakarak, yazarın epey eğlenerek yazdığı bir roman diyesim geliyor.... Panorama ise altıyüz sayfayı aşkın kalınlığı ve yoğun anlatımıyla ağır ilerliyor.. Daha önce okuduğumda dikkatimden kaçmış.. Atatürk'ün hastalığının ve ölümünün yurtta nasıl karşılandığını anlattığı 30 sayfalık bir bölüm var.. Etkileyiciydi.. Yakup Kadri'nin 1950'lere kadarki Cumhuriyet idaresine , idarecilerine ve "Cumhur"a eleştirilerini okumaya devam ediyorum.. Hafta sonuna biter.. Son bir ayın okuma serüveni böyle.. Arada okuyup da unuttuğum da olmuştur elbette..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder