10 Ocak 2014 Cuma

Güngör Hanım

Sabah erkenden bankamatik önüne geldiğimde gördüm onu..

Birinin yardımını beklediği belliydi; çünkü sabahın o saatlerinde bankamatik önlerinde acıklı gözlerle yardım bekleyen ihtiyarcıklara alışkınız..Zavallıcıkların bir sahtekarın eline düşmesinden de korkarım hep.
Ben işimi tamamladım, hemen yanıma sokuldu.İstediği belli..Bankamatikten maaşını çekecek.Bankamatik kartını çıkarıp bana uzattı.Bir yandan da yanındaki cüzdandan şifresini yazdığı kağıdı çıkarmaya çabalıyor.. "Gel sen yap" diyerek onu da yanıma çağırdım. "Ben yapamıyorum" diyerek geri çekilmeye çalıştı.Kartı eline verdim, nasıl takacağını gösterdim.Şifresini nasıl yazacağını gösterdim, diğer işlemleri yine ona yaptırdım. "Aklımda kalmıyor ki" diyerek usul usul gösterileni yaptı.Parasını çektik,daha doğrusu kendisi makineden aldı,ağzında dualarla..Ayrıldık.

Ayrıldıktan sonra aklıma geldi, keşke telefon numaramı verseydim "Maaş çekmeye gideceğin vakit haber ver, yardımcı olayım" deseydim diye.

Dün pazara giderken karşıma çıktı.Selamlaştık.Hatırımı sordu.Geçen sefer unuttuğum şeyi yapıp numaramı bir kağıda yazarak eline verdim.Adını daha önce sormamıştım.Adını sordum.Ben de onun numarasını aldım.Bana o korktuğum şeyin başına geldiğini anlattı.Yine birgün bankamatik önünüde bir adamdan yardım istemiş."Adam parayı çektikten sonra şöyle bir havaya baktı,ben de baktım.Sonra adam bana parayı verdi,teşekkür ettim.Saydığımda iki tane yüz,iki tane on lira olduğunu gördüm." Yani bu adam 500 lirayı kadından kaçırmış."Çok üzüldüm ama oğluma bir şey söyleyemedim ;eğer söyleseydim evde kıyamet kopardı." dedi.Kısacası o ay epey sıkıntı çekmiş.

Madem böyle suistimale açıklar,niçin aileden biri ile gitmiyorlar, denirse sebebi daha acıklı: Zavallıcıkların paraları bankamatikten çekildikten sonra ellerine küçük bir harçlık verilip, kalan para aile bireylerinin cüzdanına giriyor.Bunlar da hiçbir şey diyemiyor.Bu nedenle kendi maaşlarını elleri ile çekip, diledikleri gibi
harcamak istiyorlar.

Bu konuda neden bir kolaylık gösterilmez,anlamış değilim.Bankadan içeriye girdiklerinde,bankamatikten çekmeleri söyleniyor.Bu insanlar bankamatikten para çekme işlemini yapamıyor.Onlara güler yüzle,tatlı dille banka içinde paralarını çekme kolaylığı çok zor olmamalı..Hor görülmeden,ömürlerinin ılık bir anlayış ve  sevgi rüzgarıyla geçmesi gereken günlerinde tatlılıkla yaşatılmalı yaşlılarımız..Yaşlılar Haftasında göstermelik el öpmelerle değil!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder