5 Aralık 2014 Cuma

Gemilerde Talim Var Gözleri Görmeyen Oyuncular Oynar

Çarşamba günü Dünya Engelliler Günü idi.Gün boyunca bizim yöremizde de etkinlikler yapıldı.Eğitim Uygulama Okulunda eğitilebilir engelli öğrencilerin etkinlikleri ile başlayan etkinlik trafiği (ne yazık ki katılamadım,dersim vardı) Engelsiz Eller adıyla açılan standın önünde devam etti.Dükkan demeliyim aslında..Belediyenin yönettiği Cemil Meriç Engelsiz Yaşam Merkezi'ne devam eden engelli bireylerin ürettiği el işleri burada satılacak.Onlar için çok moral verici bir uygulama olacak umarım ki.
Etkinliğin üçüncü ayağı engellilerden oluşan müzik topluluklarının sunulması idi.Kültür merkezindeki etkinliğin elli dakikasına katılabildim.Başlangıçta sıkıcı protokol konuşmaları nedeniyle sabırla beklemek zorunda kaldık.Neyse yirmi dakikayı aşan konuşma faslı bitti,bu kez de tanıtım filmini izledik.
Salonda engelli ve yakınlarından bir de protokol üyelerinden başka kimse olmadığı için o tanıtım filmi de havada kaldı.Çünkü engelliler o güzel mesajları ne yazık ki yine kendilerine vermiş oldular.Kent halkından kimseler yoktu,yani engelli yakını olmayan...
Etkinliğin son bölümü akşamki tiyatroydu.En çok merakla beklediğim de buydu;çünkü oyuncularının çoğunun görme engelli olduğunu duymuştum.Üstelik Tuzla'dan geldiklerini..Turneye çıktıklarını...
Akşam salonda seyircilerin neredeyse hepsi yine engelliler ve yakınlarıydı..Belediyenin günler öncesinden astığı kocaman afişler yine görülmemiş,okunmamıştı,yazık ki...Ah bu ilgisizliğimiz,tepkisizliğimiz...
Oyun iyiydi,hem de çok iyi..Ama asıl oyuncular çok iyiydi..Ahmet Öngen,Geylani Akçay,Hülya Köseoğlu,Nihal Çağlar,Yaşar Türkan,İnci Kaynarpınar..Çok çok iyiydiniz..İsimlerinizi yazmada bir yanlış yaptıysam, benim körlüğüme veriniz...
Tuzla Sanat Sahnesi Benan Tiyatrosu adıyla bu işe kimler emek vermişse ne kadar doğru bir iş yapmışlar..Gerçekten çok ve yürekten bir çalışma ile sahneye çok yakışan oyuncular bize engelli olduklarını unutturdular !Kendilerini tebrik ederken bunu onlara da ilettim..
İlk oyunlarını bize oynamışlar,buradan sonra turneye devam edeceklermiş.
Bulunduğunuz yere Gemilerde Talim Var oyunu gelmişse mutlaka gidiniz ve izleyip,sanatın engelleri nasıl kaldırdığına tanık olun diyorum.
Umarım başkalarına ilham kaynağı olurlar ve böyle gruplar çoğalır,umarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder