23 Aralık 2014 Salı

Mezarcı Ali Dayı_2

1937 doğumluymuş.
77 yaşındaymış yani..
Oysa daha birkaç ay önce mezar yapıyordu,bir yandan da eski gücünü bulamadığından yakınarak...
"Bu sene kendimi hiç beğenmiyorum."sözünü birkaç kere tekrarlamıştı.Buna rağmen kasımın ortalarına kadar iyi havalarda her gün mezarlığa gelir,kulübesini kolaçan eder,varsa oradaki diğer mezarcılarla biraz sohbet edip giderdi.Üstelik mezarlığa kadar olan iki kilometreyi aşkın yolu yürüyerek..hem de gidiş dönüş olmak üzere..Ondan daha az yaşlı olanlar bunun yarısı kadar efor sarf etmiyorlar.
Mezarcı olmasına rağmen, küçücükken  kaybettiği ve mezarının yerini unuttuğu kızına bir mezar yapamadığına yanardı.
Hiç kardeşi olmadığı için dünyada kimsesiz olmaktan yakınır,iki oğlunun geçinememesine ise çok üzülürdü.
İlk eşinden çocuğu olmadığı için ayrıldığını,şimdiki eşiyle evlendiğinde doğup küçük yaşta kaybettiği kızının erken ölümünü,ilk eşinin gönlünü kırmasına bağlardı.
Sabahları beni göremezse,gözlerinin beni aradığını, basbayağı kendi kızıymış gibi özlediğini anlatır,elinde o an yiyecek ne varsa,küçük bir çocuğu besler gibi, bana ikram etmek isterdi.
Sabah beni görür görmez hep aynı cümleyle seslenirdi:Mezarlığa kimler gelir?"Sonra cevabını da kendi verirdi:"Ölüler bir de deliler !"Birlikte gülerdik.
Küçükken rahmetli babaannesinin onu öğretmen okuluna göndermeyip camiye hafız olmaya gönderdiğini,eğer okusaydı benim gibi öğretmen olacağını,şimdi torunlarını okuttuğunu anlatırdı.
Birlikte mezarlığı dolaşırken yaptığı mezarları gösterir,taş çeşitleri üzerine bilgi verir,diğer mezarcıların işlerindeki falsoları ya da üçkağıtçılıkları gösterirdi.
Demiryolu işçiliğinden,ayar memurluğuna,taş işçiliğinden mezar yapıcılığına dek geçen koca bir ömürden neler anlatmazdı ki...Onun deyimiyle"Laf lafı açıyor"du.
Pazar günü yıkılan kulübesinin karşısına denk gelen mezarını ziyaret ettim.Mezarcılar çiçeklerle süslemiş,düzgünce biçimlendirmişler.Adını da özenerek yazmışlar baş tahtasına...
"Ben geldim,Ali Amca !"diye seslendim."Deli kızın geldi !"
Birkaç kadife çiçeği diktim,can suyunu verdim,bir yandan da eskiden olduğu gibi sohbet ettim ama artık konuşan sadece bendim.
Işıklar içinde kal Ali Amca,annemle babama selam söyle.Yeniden görüşürüz inşallah !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder